پنج شنبه ٢٣ آذر ١٣٩٦
فارسی : الفارسیه : Persianعربی : العربیه : Arabicانگلیسی : الانجلیزیه : English
آخرین مفالات
پاریس قربانی تکفیر
سید ابوالفضل حسینی
بررسی ریشه های ایدئولوژیک حوادث تروریستی پاریس
بعد از حوادث فرانسه بسیاری از تحلیلگران داخلی مثل همیشه، ریشه این حمله ها را صرفا از نگاه سیاسی مورد بررسی قرار دادند و حمایتهای غرب از این گروهها را دلیل رشد این گروهها و قوت گرفتن آنها دانستند. البته این تحلیل تا حدود زیادی صحیح و قابل قبول است اما آنچه در این زمان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و وظیفه ما است که آن را گوشزد کنیم، بررسی ریشه های ایدئولوژیک این حوادث است.
 ١٩:٣٤ - سه شنبه ٢٦ آبان ١٣٩٤ - نظرات : ٠متن کامل >>
هیس! دخترها فریاد نمی زنند
چ
بشارت به یک شهروند هزاره سوم
بوسیدن روی ماه
همرنگ جماعت!
از ماست که بر ماست
یادگیری شرطی
طهارت نفس و درک معارف قرآن
شرطی سازی کنشگر
ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
نظرسنجی
نظرسنجي غير فعال مي باشد
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 2899
 بازدید امروز : 59
 کل بازدید : 1093232
 زمان بازدید : 0/1094
عرفان های نوظهور
عرفان های نو ظهور (1)

 منبع : پایگاه علمی تحقیقاتی مغناطیس

 نويسنده : مسلم کامیاب    ایمیل : moslemkam@yahoo.com

 نوشته شده در تاريخ : 1392/03/28   ( آخرين ويرايش : 1392/07/27 )

بسم الله الرّحمن الرّحیم

قبل از شروع به بیان عرفانهای نوظهور لازم میدانیم چند  نکته را به عنوان مقدمه عرض کنیم:

1- اهمیت و ضرورت بحث :با مرور بر حوادث تاریخ در میابیم هر ازچند گاهی گروهائی بنام عرفان ومعنویت در دنیا سر بر آورده (خصوصا در کشور اسلامی ایران)

 و زمینه گمراهی انسانها را فراهم میکنند فلذا بر آن شدیم تا با این حرکت مسموم که در راس آن امریکا وصهیونیسم هستند با اطلاع رسانی و نقد منفصانه مقابله کنیم.

2- علل پیدایش :با صنعتی شدن و پیشرفت بشر خلاء معنوی دربین جوامع بشری بوجود آمد و عده ای از فرصت استفاده نموده و بازار عرفان های نو ظهور را رونق دادند و با کمک فضای مجازی عقائد شخصی خود را به سرعت در سرتاسر دنیا منتشر کردند.

3- پیشینه عرفانهای نو ظهور :پیشینه این نوع از عرفانها  به بعد از جنگ جهانی دوم  برمیگردد.

4- مبانی فکری :الف اومانیسم: در اومانیسم به دو اصل تاکید شده است 1. انسان محورهستی است و لذت های جسمانی هدف نهائی فعالیت های بشری به شمار میرود  2. آدمی باید برای رسیدن به سعادت تنها بر استعدادهای درونی خویش تکیه کند و نیاز به تعالیم دینی ندارد.

ب سکولاریسم :به معنای دخالت ندادن دین درشئون مختلف زندگی اجتماعی انسان .در این باره در آینده بیشتر مطلب خدمت دوستان ارائه خواهیم نمود.

ج هندوئیسم :هندوئیسم شکل تکامل یافته آنیسم یا جان پرستی است که معتقد هستند همه مظاهر طبیعت روح داردو ستایش می شود قابل ذکر است که بیشتر عرفانهای شرقی همچون سای بابا ،رام الله و...که امروره در بازار معنویت دروغین به میدان آمده امد ار آموزهای هندوئی تاثیر گرفته اند.

5- انواع عرفانها

از آنجا که بعضی از این عرفانها منشا غربی وبعضی شرقی دارند میتوان آنها را به دو دسته تقسیم نمود :الف غربی مانند شیطان پرستی، سرخپوستی ساحری، جریان کوئیلوو...که ار ابزارهائی همچون مواد مخدر، ترویج اباحه گری و عرفان سکولار مخاطبان خود را جذب میکنند.

ب شرقی مانند اشو، دالائی لاما، رام الله و... که با اعتقاد به اینکه فرد با هر دین و مذهب میتواند از آنان پیروی کند و به حسب ظاهر در کنار دین، تعالیم مسموم خود را به مخاطب خود ارائه میدهد.

انشاءالله در آینده به طور تفصیل در مورد تک تک این نوع از عرفان ها مطالبی را ارائه میکنیم.

ادامه دارد ...

 

جهت دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.

تمامی حقوق این سایت محفوظ می باشد.درج مطالب باذکر منبع بلامانع است
All rights are reserved.
راه اندازی، اجرا و بروزرسانی: توسعه اطلاعات سحرگاه (متين تايم) بهار 1392     Powered by: MatinTime (Development of Information) 2013