يکشنبه ٢٧ آبان ١٣٩٧
فارسی : الفارسیه : Persianعربی : العربیه : Arabicانگلیسی : الانجلیزیه : English
آخرین مفالات
پاریس قربانی تکفیر
سید ابوالفضل حسینی
بررسی ریشه های ایدئولوژیک حوادث تروریستی پاریس
بعد از حوادث فرانسه بسیاری از تحلیلگران داخلی مثل همیشه، ریشه این حمله ها را صرفا از نگاه سیاسی مورد بررسی قرار دادند و حمایتهای غرب از این گروهها را دلیل رشد این گروهها و قوت گرفتن آنها دانستند. البته این تحلیل تا حدود زیادی صحیح و قابل قبول است اما آنچه در این زمان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و وظیفه ما است که آن را گوشزد کنیم، بررسی ریشه های ایدئولوژیک این حوادث است.
 ١٩:٣٤ - سه شنبه ٢٦ آبان ١٣٩٤ - نظرات : ٠متن کامل >>
هیس! دخترها فریاد نمی زنند
چ
بشارت به یک شهروند هزاره سوم
بوسیدن روی ماه
همرنگ جماعت!
از ماست که بر ماست
یادگیری شرطی
طهارت نفس و درک معارف قرآن
شرطی سازی کنشگر
ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
 
متن تصویر:
نظرسنجی
نظرسنجي غير فعال مي باشد
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 9983
 بازدید امروز : 1080
 کل بازدید : 1316135
 زمان بازدید : 0/2344
خلقت تا قیامت
خلقت تا قیامت

 منبع : پایگاه علمی و تحقیقاتی مغناطیس

 نويسنده : میرزا مصطفی دهقانی    ایمیل : amirzamostafa@yahoo.com

 نوشته شده در تاريخ : 1392/04/02   ( آخرين ويرايش : 1392/07/27 )

مثلا خالق توانا فرموده اند به ما ها که :
مرا اطاعت نما تا ترا مثل ( بر و زن قلم ) خودم قرار بدهم . و اینکه برخی می گویند مثل ( به معنای شبه ) خودم ، غلط است چون لیس کمثله شیئ
لیک اگر معنای مثل را مظهر جزئی خدا ، بگیریم راهی به واقع دارد .
هم چنین فرموده اند :
اگر پشت کنندگان از من می دانستند چه قدر مشتاق و منتظر آن هایم از شدت شوق به من می مردند و ریسمان های حیات شان قطع می گشت .
نظاره کن و دقیق حساب نما که او کیست و تو کیستی ؟!! و إلی آخر
آیا هیچ کسی را غیر از او داریم ؟ آیا هیچ پناهی غیر از او هست ؟!! و ...
به خاطر این هاست که انسان عارف ، خودش و جسمش با خلائق است اما قلبش با خدا سیر دارد و اگر یک چشم به هم زدن قلبش از یاد خدا گرفته شود می میرد . به همین دلیل هم امین امانت های خداست و معدن اسرار الهی و گنجینه ی گنج های پنهان .
بنابراین در باغ های قدس الهی قدم می زند و به کنه عبودیّت که ربوبیّت ( آقایی بر سر خلق خداست ) می رسد و چه کسی بیشتر از این را توقّع و انتظار می کشد و دوست دارد ؟!!
اما این مقامات بخشیدن راحتی جسم را به همراه دارد چون اول چیزی که عاشق صادق می بخشد راحتی خودش است سپس تمام چیزهایی که مالکش بوده حتی آبرو و اختیار خودش را !!
ستم آن نیست که در بند کنی صیدی را
ستم آن است که از بند خود جدا کنی
و یا اگر خواستی بگو :
گفتی بدهم کامت و جانت بستانم
ترسم بدهی کامم و جانم نستانی
در این جا فاصله ای حادث شد تا بهانه ای باشد برای بحثی و آن این که می تواند خدا از رگ گردن به ما نزدیک تر باشد .
برای شروع مقدمه ای لازم است تا تمام این مباحث شیرین را شامل شود .
نخست می گویم :
صفات و خصوصیات جسم در خالق جسم نیست و نمی آید هم چون زمان و مکان و طول و عرض و عمق و ارتفاع و حجم و جرم و ...
از طرفی باید به درون خود پی برد و خلقت و فطرت حقیقی خود را جست تا معرفت به سوی خدا شکل بگیرد .
بنابراین اگر برخی نوشته جات قبلی را کنار هم بچینی به زیبایی می توانی خود و خدا و پیرامون خود را تا حدودی تأمل نمایی و به جاهای مطلوبی برسی .
و این بر حسب اندوخته ی ذهنی هر شخصی ( کمّا و کیفا ) فرق می کند .
و البته میدانی که خالق تو در تصور و توهم تو نمی آ ید بلکه بسیار بسیار فوق درک و عقل ماست بنابراین انتظار هیچ واکنشی نسبت به ادراک جزئیات نیست و هر چه در خود خداوند پیش بخواهی بروی بحران حیران است چون تو را به کاروان أنوار چه کار !!
و هر آن چه باید بال و پر در می آوردی در کلام آخرین نبی و تنها جانشینان شان آمده و فرموده اند .
پس سر لوحه ی دنیای خویش قرار بده و غنیمت بشمار چون این ورطه ، فقط غوّاصان خاصّ را خواهد که مطالب ، ریز ریز کنند گرچه خودشان هم به نرسیدن به اصل خود حقیقتش معترفند به خاطر عظمت و بی نهایت ..
( و این فرق خدا و ایشان باید بماند ) .
جان کلام این که پهن کردن سینه در بساط این آبشار و گرداب ، بی ابزار نقطه ی ضعف هاست و با ابزار نقطه ی عطف ها !
پس چارچوب این کانال را خوب بدان تا با چراغ سبزها از حصار تنگ دنیا به بزم دوستی برسی و این جربذه خواهد .
اگر آدمی فهمید که چه قدر خدای متعال او را دوست داشته و چه کارهای پر خرجی برایش انجام داده و در قبر و معاد هم ، ارمغانش هست خود را به جزر و مد این امواج گرداب زده ، دیو نفس را در قلعه و حلقه ی عشّاق می افکند و عاشق خداشدن و ماندن چه آسان و لذت بخش هست و چه پرده ی رحمتی خدا بر روی ما افکنده و ما بی هوشیم .
امید که به عنایت خاصان درگهش به خوبی و زودی جرعه جرعه ، اکسیر بگیریم و کیمیا کنیم .
از خیلی اشعار و داستان ها چشم پوشی می کنیم چون اصل بحث حاشیه نرود که بعدا اگر شد به آن می پردازیم ان شاء الله .

جهت دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.

<< آخرین صفحه   7 8 9 10 11 12   اولین صفحه >>
تمامی حقوق این سایت محفوظ می باشد.درج مطالب باذکر منبع بلامانع است
All rights are reserved.
راه اندازی، اجرا و بروزرسانی: توسعه اطلاعات سحرگاه (متين تايم) بهار 1392     Powered by: MatinTime (Development of Information) 2013