جمعه ٣٠ شهريور ١٣٩٧
فارسی : الفارسیه : Persianعربی : العربیه : Arabicانگلیسی : الانجلیزیه : English
آخرین مفالات
پاریس قربانی تکفیر
سید ابوالفضل حسینی
بررسی ریشه های ایدئولوژیک حوادث تروریستی پاریس
بعد از حوادث فرانسه بسیاری از تحلیلگران داخلی مثل همیشه، ریشه این حمله ها را صرفا از نگاه سیاسی مورد بررسی قرار دادند و حمایتهای غرب از این گروهها را دلیل رشد این گروهها و قوت گرفتن آنها دانستند. البته این تحلیل تا حدود زیادی صحیح و قابل قبول است اما آنچه در این زمان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و وظیفه ما است که آن را گوشزد کنیم، بررسی ریشه های ایدئولوژیک این حوادث است.
 ١٩:٣٤ - سه شنبه ٢٦ آبان ١٣٩٤ - نظرات : ٠متن کامل >>
هیس! دخترها فریاد نمی زنند
چ
بشارت به یک شهروند هزاره سوم
بوسیدن روی ماه
همرنگ جماعت!
از ماست که بر ماست
یادگیری شرطی
طهارت نفس و درک معارف قرآن
شرطی سازی کنشگر
ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
 
متن تصویر:
نظرسنجی
نظرسنجي غير فعال مي باشد
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 9901
 بازدید امروز : 134
 کل بازدید : 1287709
 زمان بازدید : 0/2188
خلقت تا قیامت
خلقت تا قیامت

 منبع : پایگاه علمی و تحقیقاتی مغناطیس

 نويسنده : میرزا مصطفی دهقانی    ایمیل : amirzamostafa@yahoo.com

 نوشته شده در تاريخ : 1392/04/02   ( آخرين ويرايش : 1392/07/27 )

بسم الله الرّحمن الرّحیم
« یا آدم أسکن أنت و زوجک الجنة »
آری خلقت ظاهراً شروع شد و ع ش ق شعله‌ ور گردید و که چه داند چه عشقی و در کدامین مرتبه تا بخواهد به فکرش زحمت دهد چه برسد قضاوت کند و جلوه‌هایش را ریشه برساند .
به تعبیر دیگر هدف خلقت آدمی زاد عشق به خالق و انوار حقیقی أشعه ی اوست که علت غایی امور یزدان می‌باشد .
و این ع ش ق ، بسیار بار بی نهایتی دارد که به همه چیز طعم محبت و رحمت بی کران می‌دهد و بذر اکسیر حیات جاودانی می‌افشاند .
و بدان مقوله ی عشق ، بسیار لطیف است که اگر قابل باشیم اندکی را ازش در جای جای مباحث طرح می‌کنیم .
آفرینش انسان به 2 جنبه‌اش تمایل دارد :
یکی روحانی و دیگری جسمانی
روح ، مجرد و نامرئی است و از امر خداوند که متبرّک به « نفخت فیه من روحی » است که همان سلسله ی معصومین خاصّ اند و ما ( اگر خدا قبول کند ) از زیادی گل خمیره ی سرشت ایشان .
روحی که پس از طی مراحل کمال جسمی خطاب شد :
« أدخل کرهاً و أخرج کرهاً »
اما جسم انسان به عبارتی جمع اضداد است هم چون ثلث وجود ظاهرش که آب است .
و قلب صنوبری که آتش است که اگر فقط عاشق خدا و کلمات و طریق یگانه ی خداوندگار بشود ، آن وقت خودی نشان می‌دهد و خدا هم خدایی‌اش را و غیره که شما را به شناخت ظاهری وجودی بشر ارجاع می‌دهیم .
نقطه ی تمییز دهنده ی انسان چند نکته هست که یکی از آن‌ها ، نعمت اختیار انسان است که نزد خواص معنای دقیقش ، پر واضح است .
بنابراین قوانین و احکام خداوند تشریفند نه تکلیف .
در روایتی شریف آمده است :
« کنت کنزاً مخفیاً فأردت أن أعرف فخلقت الخلق لکی أعرف »
همه ی أبناء حضرت آدم به فدای حرف حرف کلمات قدّوسی همه چیزمان ...
ترجمه:
من خدا گنج نهان شده‌ای بودم چون اراده ی شناخته شدن نمودم پس خلق را آفریدم تا ارزشم شناخته شود !
و بدان دسته‌ای بیش نیستند و نبودند که قدر حقیقی معبودشان را درک کردند و اعتراف هم کردند که ما حق عرفان تو را بجای نیاوردیم !.
اشرف مخلوقات مرکب از نور و ظلمت است یعنی مایل به اطاعت و معصیت .
وزیر نور ، عقل است که حکومت و سلطنت دارد و وزیر ظلمت ، نفس .
در این جا بحث قوای درونی انسانی و مراتب نفس نمی‌کنیم چون مقوله‌ای دیگر است لیک بدان هر کس نفس خویش را شناخت به تحقیق خدای تعالی را شناخت .
بنابراین هر عاقلی ، ناچار است از تدبّر نفس خویش تا به سعادت أبدی برسد . در بشر ضروریات 8 گانه هست (خوردن و آشامیدن و جذب و دفع و حرکت و سکون و خواب و بیداری) .
تاریخ در کیفیت تغذیه ی انسانی ، تاریک است .
نکاتی هست که شکر گذاری هر فردی را بی نهایت ، لازم می‌داند و بدان که اوّلین اختراع انسان ، آتش بود و به همین علت آتش را احترام کرده و پرستش می‌نمودند و بعد از آتش اختراع آلات دفاعیه و کم کم أمّت ها پیدا شدند ...
روزگار گذشته که آدم ابوالبشر بنابر مصالح زیبا با حضرت حوّا به روی زمین منزل گزیدند از فراق بهشت آخرین ، گریه‌های زیادی نمودند که از 5 گریه کنندگان دنیا گشتند و تو چه دانی که هر فراقی چه سوزهایی دارد و فراق آخرین امام خداوند در این عصرِ تزاحم ، چه شور سبزی ...
بله هر سوزی ، شور خاصّ خودش دارد و کیفیّت مربوط به خودش ....
ستاره‌های بزرگ آتشی خلقت از ازل بوده و تا ابد هستند و ما فقط به اعماق سخنان ایشان گوش می‌دهیم و فکر می‌کنیم ...

<< آخرین صفحه   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   اولین صفحه >>
تمامی حقوق این سایت محفوظ می باشد.درج مطالب باذکر منبع بلامانع است
All rights are reserved.
راه اندازی، اجرا و بروزرسانی: توسعه اطلاعات سحرگاه (متين تايم) بهار 1392     Powered by: MatinTime (Development of Information) 2013