يکشنبه ٢٧ آبان ١٣٩٧
فارسی : الفارسیه : Persianعربی : العربیه : Arabicانگلیسی : الانجلیزیه : English
آخرین مفالات
پاریس قربانی تکفیر
سید ابوالفضل حسینی
بررسی ریشه های ایدئولوژیک حوادث تروریستی پاریس
بعد از حوادث فرانسه بسیاری از تحلیلگران داخلی مثل همیشه، ریشه این حمله ها را صرفا از نگاه سیاسی مورد بررسی قرار دادند و حمایتهای غرب از این گروهها را دلیل رشد این گروهها و قوت گرفتن آنها دانستند. البته این تحلیل تا حدود زیادی صحیح و قابل قبول است اما آنچه در این زمان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و وظیفه ما است که آن را گوشزد کنیم، بررسی ریشه های ایدئولوژیک این حوادث است.
 ١٩:٣٤ - سه شنبه ٢٦ آبان ١٣٩٤ - نظرات : ٠متن کامل >>
هیس! دخترها فریاد نمی زنند
چ
بشارت به یک شهروند هزاره سوم
بوسیدن روی ماه
همرنگ جماعت!
از ماست که بر ماست
یادگیری شرطی
طهارت نفس و درک معارف قرآن
شرطی سازی کنشگر
ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
 
متن تصویر:
نظرسنجی
نظرسنجي غير فعال مي باشد
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 9979
 بازدید امروز : 1041
 کل بازدید : 1316096
 زمان بازدید : 0/2813
خلقت تا قیامت
خلقت تا قیامت

 منبع : پایگاه علمی و تحقیقاتی مغناطیس

 نويسنده : میرزا مصطفی دهقانی    ایمیل : amirzamostafa@yahoo.com

 نوشته شده در تاريخ : 1392/04/02   ( آخرين ويرايش : 1392/07/27 )

اکنون چه زیبا می‌اندیشی و چه لذتی از زندگی می‌بری پس بیش از پیش دنبال این اسرار حکمت آمیز جهان خلقت باش .
با خلقت شب و روز و گردش پی در پی و منظم ستاره‌ها و زمین ( فلک ) برج‌ها پدیدار شدند و ساعات خلق شدند و طلوع و غروب و زوال معنادار گشت و بدین صورت، زمان برای موجودات خاکی و عناصر دنیایی نضج گرفت .
به خاطر همین در غیر خاکی‌ها ، خصائص جسم ( طول - عرض - حجم - جرم و اشغال کردن فضا و .. ) موجود نیست و برای خالق عزیز مان هیچ یک از این
چون خدا خالق زمان است و غیرش پس محدود در این‌ها نمی‌شود چه برسد خصائص جسم !
وقتی انسان زندگی بیابانی راکم کم رها نمود با خیلی چیزها خدا حافظی کرد و برخی موجودات را به کلی کنار گذاشت .
بدیهی است که دیگر معنای توحید برایش مفهوم این چنینی ندارد . حال مقایسه کنید انسان از محیط‌ های دیگر چشم پوشی کند چه برسد از عوالم بالا و ماورای طبیعت که در حال انجام و گذشتن است و شاید هیچ موقع حتی به سطح یکی از آن ذرّات معلّق در فضا هم نرسی ...
تمام این ریز مطالب در بحث الله شناسی و معرفتی خالق کردگار هیچ چیز نیست . اینست که به ما گفته‌اند در ذات خداوند تفکر نکنید چون هر قدمی که نزدیک شوید بر تحیّر شما افزوده خواهد شد .
اگر در خلقت حضرت آدم که بحث اولیه و اصلی ماست برگردیم در می‌یابیم که برخی ، بهترین دوستان خدایند که بر همه پوشیده نیست و اصلاً غایت خلقت تمام ما ، آن انوار پر تلألوء ذات قدوس الهی بوده و هستند .
در نقطه ی مقابلش کسانی هستند که ظاهراً شکل آدمی دارند یعنی حتی بویی از انسانیت نبرده‌اند بلکه بدترین حیوان و شیطان محض اند که اگر قصص انبیاء و اوصیاء رو خوب و منصفانه ورق بزنی و سپس بیندیشی و به کار بگیری به درستی خواهی فهمید که خلقت بهشت از اساس برای چه کسانی بوده و پیروان آن‌ها که بهشتیانند چه افرادی !؟
و هم چنین اصل خلقت دوزخ و جهنمیان که بهترین قرائن روشن در زمان آخرین پیامبر و جانشینان واقعی ارجمندشان قابل مشاهده دقیق است و بحثش فعلاً در اینجا نمی‌گنجد ان شاء الله در اولین فصل‌های نهایی این کتاب خانه ی بزرگ بحث شیرین ما .
چه قدر روزگار عبرت‌ها از خود بجا گذاشته و تاریخ که در همه جا تاریک نسبی است در اینجا شفاف‌تر از آن ، تصوری ندارد . البته عبرت گیر عاقل بسیار اندک بوده‌اند که امید است فعلا چنین نباشد .
برخی افراد در تمام این روزگار به حیواناتی تبدیل شدند و برخی از آن‌ها که از نسل‌های آن‌ها هستند .
شاید یه شباهت‌هایی هم با انسان معمولی داشته باشند لیک سرپیچی از قوانین رحمت بار الهی آنان را دچار عذاب دفعی ( مرگ در دنیا و ورود به جهنم ) یا عذاب تدریجی ( مسخ شدن و بعد 3 روز مردن و بعد هم دخول دوزخ ) گناهان آن‌ها این عذاب‌ها را بر سرشان آورد نظیر بوزینه شدن و ..
و این‌هایی که هستند تنها از نسل آن‌هایند نه اصل آن‌ها .
بنابراین همه چیز برای تمام سلیقه های ظاهرا متنوع هست تا عبرت های وافر گرفته و به راه مستقیم هدایت شوند که تنها یک راه محکم و یک قلعه ی استوار الهی است و ...
پس پیوسته هوشیار باش و مدد از خدا بگیر تا با عاقبت نیکو به اصل هدف خلقت نائل شوی گرچه این رسیدن هم شدت وضعف ( مراتب ) خاص خود را داراست و فقط آن انوار که اصل خلقت بلکه فوق همه چیز خلقت اند به آن درجه ی اصلی رسیده اند یعنی خود خداوند گرچه آن هم مباحث دقیقی می طلبد .
افسوس که دانشمندان خیلی چیزها را تحقیق کردند و در تمام زمینه هابعضی اشیاء را کشف کرده اند اما در مقدمه خفه شد و آنها را به نور نور ( معبود واقعی ) و تسلیم در برابر تمامی گفته هایش نرساند یا ناچیز بود . همین فضاپیمایی و رفتن به کرات بزرگ ترین دلیل است و نیاز یه آفریننده به شاهد صدق ندارد .
در اصل خود خلقت تجربه و عبرت هایی است که با تأمل به آن دست یابی می شود و هر عاقلی به مقتضای نگرش خاص خودش به زوایای ظواهرش دست رسی میکند و این مطلب برای هر متفکری بدیهی ست .
غیر خدا اگر بخواهد صانع باشد می تواند خلقتی بکند لیک بر اثر فکر و تجربه و مشورت روز به روز بر کیفیّتش می افزاید .
چنان چه در عالم خارج این معنا مشاهده میشود .
اما افعال صانع مطلق ، عین ذات اوست و ذاتش عین حکمت و مصلحت و درایت پس هم مخلوق ، مخلوق برتر است و هم خالق ، خالق بی نهایت برتر !
بنابراین بایستی در تمام قضایای رخ داده شده از عصر خلقت و بعدها ( عصر حجر و مدر وغیره ) خوب کنکاش کرد وکنجکاو بود و هر فردی به قدر گنجایش وجودی خودش .
آیا می دانی خود مبعوث شدن انبیاء و چگونگی بعثت ایشان و هم چنین چینش اسرار گونه ی شریعت های اولیّه و .. همگی بر مبنای قواعد عالم بالا بوده { آن هم چه ستون هایی از کمال لطف و رحمت ،در عین حکمت } .
انبیاء کشی را شرایطی لازم است یعنی نمی توان عبث و لغو ( بی قاعده ) شخصی را برای واسطه بودن ارتباط بنده ها با آفریننده مهربانشان گماشت . بی شک فقط ضرر محض هست و نقض غرض !
بدان که انبیاء به لسان و زبان قوم خودشان نازل می شدند و یکی از فنون موفقیت رساندن شریعت به اقوام ، مبعوث گشتن انبیاءست به سوی قوم خودشان .
از طرف دیگر هم ، چه قدر کارشان با اهمیت بوده و با چه افرادی که روبرو نبوده اند !!

<< آخرین صفحه   2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12   اولین صفحه >>
تمامی حقوق این سایت محفوظ می باشد.درج مطالب باذکر منبع بلامانع است
All rights are reserved.
راه اندازی، اجرا و بروزرسانی: توسعه اطلاعات سحرگاه (متين تايم) بهار 1392     Powered by: MatinTime (Development of Information) 2013