چهارشنبه ٢٦ مهر ١٣٩٦
فارسی : الفارسیه : Persianعربی : العربیه : Arabicانگلیسی : الانجلیزیه : English
آخرین مفالات
پاریس قربانی تکفیر
سید ابوالفضل حسینی
بررسی ریشه های ایدئولوژیک حوادث تروریستی پاریس
بعد از حوادث فرانسه بسیاری از تحلیلگران داخلی مثل همیشه، ریشه این حمله ها را صرفا از نگاه سیاسی مورد بررسی قرار دادند و حمایتهای غرب از این گروهها را دلیل رشد این گروهها و قوت گرفتن آنها دانستند. البته این تحلیل تا حدود زیادی صحیح و قابل قبول است اما آنچه در این زمان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و وظیفه ما است که آن را گوشزد کنیم، بررسی ریشه های ایدئولوژیک این حوادث است.
 ١٩:٣٤ - سه شنبه ٢٦ آبان ١٣٩٤ - نظرات : ٠متن کامل >>
هیس! دخترها فریاد نمی زنند
چ
بشارت به یک شهروند هزاره سوم
بوسیدن روی ماه
همرنگ جماعت!
از ماست که بر ماست
یادگیری شرطی
طهارت نفس و درک معارف قرآن
شرطی سازی کنشگر
ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
نظرسنجی
نظرسنجي غير فعال مي باشد
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 2535
 بازدید امروز : 423
 کل بازدید : 1039084
 زمان بازدید : 0/1406
کتاب زهیر
بررسی کتاب زهیر

 منبع : پایگاه علمی تحقیقاتی مغناطیس

 نويسنده : رضا حدادزاده    ایمیل : Qom2000@yahoo.com

 نوشته شده در تاريخ : 1392/03/29   ( آخرين ويرايش : 1392/07/27 )

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 نویسنده در این کتاب آزادی را با بی بند و باری جنسی یکسان تلقی می کند و بر این نکته تاکید می کند که اغواگری ، انسان را به بشر علاقمند می کند هر چند آزادی مطلق وجود ندارد. انسان موجودی است که می تواند انتخاب کند و تصمیم بگیرد و برای خود حق گزینش داشته باشد ولی اگر انسان آزادی خویش را در بی بند و باری جنسی دید، از نظر او اشکال ندارد.

کوئیلو می گوید :ممکن است همسرتان به رابطه عاشقانه ی شما با دوستش پی برده باشد ؟ می گوئیم این اولین بار و آخرین بار بود که رابطه داشتم. رابطه ی عاشقانه ای در کار نبود در واقع ، این اتفاق بیش تر به خاطر آن پیش آمده بود که حوصله مان سر رفته بود. روز کسل کننده ای بود ؛ بعد از نهار کاری نداشتیم اغواگری همیشه آدم را به زندگی علاقمند می کند و برای همین کارمان کشید به تخت خواب.(زهیر صفحه33)

کوئیلو سعی میکند محدودیت سکس را از بین ببرد و سرانجام به آزادی جنسی منتهی شود از نظر او هرگونه محدودیتی که برای آزادی جنسی در نظرگرفته شود ساختگی است و واقعیتی ندارد و مهمتر اینکه در این گونه آزادی ها شرم هم نباید کرد زیرا آزادی جنسی گناه نیست و اگر چیزی گناه و جرم نباشد قطعا شرم آور هم نمی باشد.

از نظر او حتی حرمتی که از طرف خدایان برای سکس نامحدود اعلام شده است دروغین است و ساخته قبائل گذشته می باشد چرا که در گذشته غذا کم بوده است فلذا محدودیت جنسی مطرح بود ولی امروز که غذا فراوان است دیگر محدودیت سکسی معنا ندارد.

کوئیلودر این رابطه می گوید:

درپانزده سالگی دیوانه ی کشف سکس بودم .اما گناه بود ممنوع بود .نمی فهمیدم چرا گناه است : تو می فهمی؟ می دانی چرا در دین و هر جای دنیا، سکس را مو ضوعی ممنوع می دانند؟ حتی در ادیان و فرهنگ های بدوی؟ حالا دیگر به چیزهای پیچیده تر فکر می کنی چرا سکس ممنوع است؟ به خاطر تغذیه؟ هزار سال پیش قبائل کوچ می کر دند و خیلی آزاد عشق بازی می کردند و بچه دار می شدند. هر چه بیشتر می شد ، احتمال از بین رفتن قبیله هم بالا می رفت ، برای اینکه غذا نایاب تر می شد و مجبور بودند سر غذا با هم بجنگند. فقط قوی ترها می ماندند ، اما این قوی ترها همیشه مرد بودند و مردها بدون زنها ، راهی برای تولید مثل نداشتند . بعد یک نفر که دید در قبیله ی همسایه این اتفاق افتاده ، تصمیم گرفت نگذارد این بلا بر سر قبیله خودش هم  بیاید. از خود داستانی ساخت بدین مضمون که : از نظر خدایان حرام است که مرد ها با همه ی زن ها نزدیکی کنند. فقط یک یا حداکثر دو زن. بعضی ها ناتوانی های جنسی داشتند، بعضی ها عقیم. اما هیچ کس نمی توانست شریک جنسی اش را مبادله کند(زهیر صفحه 169)

او  معتقد است که عشق عمومیت دارد یعنی هر مردی می تواند و باید به همه ی زنها عشق بورزد و هر زنی هم می تواند و باید به همه ی  مرد ها عشق بورزد و این چیزی جز آزادی جنسی نمی باشد.

این نو تفکر در غرب رایج است و چیز جدیدی نیست ولی آنچا مهم این است که این امر به نام عرفان ، مراقبه ، خلسه ، عنوانی برای بی بند و باری هرزگی و روابط جنسی آزاد شده است .

جهت دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.

تمامی حقوق این سایت محفوظ می باشد.درج مطالب باذکر منبع بلامانع است
All rights are reserved.
راه اندازی، اجرا و بروزرسانی: توسعه اطلاعات سحرگاه (متين تايم) بهار 1392     Powered by: MatinTime (Development of Information) 2013