پنج شنبه ٢٣ آذر ١٣٩٦
فارسی : الفارسیه : Persianعربی : العربیه : Arabicانگلیسی : الانجلیزیه : English
آخرین مفالات
پاریس قربانی تکفیر
سید ابوالفضل حسینی
بررسی ریشه های ایدئولوژیک حوادث تروریستی پاریس
بعد از حوادث فرانسه بسیاری از تحلیلگران داخلی مثل همیشه، ریشه این حمله ها را صرفا از نگاه سیاسی مورد بررسی قرار دادند و حمایتهای غرب از این گروهها را دلیل رشد این گروهها و قوت گرفتن آنها دانستند. البته این تحلیل تا حدود زیادی صحیح و قابل قبول است اما آنچه در این زمان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و وظیفه ما است که آن را گوشزد کنیم، بررسی ریشه های ایدئولوژیک این حوادث است.
 ١٩:٣٤ - سه شنبه ٢٦ آبان ١٣٩٤ - نظرات : ٠متن کامل >>
هیس! دخترها فریاد نمی زنند
چ
بشارت به یک شهروند هزاره سوم
بوسیدن روی ماه
همرنگ جماعت!
از ماست که بر ماست
یادگیری شرطی
طهارت نفس و درک معارف قرآن
شرطی سازی کنشگر
ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
نظرسنجی
نظرسنجي غير فعال مي باشد
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 2430
 بازدید امروز : 124
 کل بازدید : 1093297
 زمان بازدید : 0/2656
دیدار امام زمان
دیدار امام زمان

 منبع : پایگاه علمی تحقیقاتی مغناطیس

 نويسنده : مهدی یاوری    ایمیل : reyhanah83@yahoo.com

 نوشته شده در تاريخ : 1392/04/02   ( آخرين ويرايش : 1392/07/27 )

بسم الله الرّحمن الرّحیم

دیدار امام زمان اما...

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی دل بی تو به جان آمد وقت است که باز آیی

یکی از سختی های دوران غیبت امام زمان دوری شیعیان از مولای خود ومحروم ماندن ازدیدار جمال آن یوسف بی همتاست.باشروع غیبت کبری منتظران حضرتش در حسرت دیدار آن سرو بلند فضیلت سوخته اند .البته در دوران غیبت صغری بعضی از شیعیان توسط نائبان خاص حضرت شرفاب به محضرش می شدند امابا شروع غیبت کبری که روزگار غیبت کامل امام زمان است این رابطه قطع شده است و امکان دیدار به طور معمول و از طریق افراد خاص منتفی شد .این در حالی است که بسیاری از علما معتقدند که در این دوران نیز ملاقات با امام زمان امکان دارد وبارها اتفاق افتاده است بزرگانی مثل :علامه بحرالعلوم ،مقدس اردبیلی ،سید بن طاووس ،و.....

امادرباره ملاقات با امام زمان باید به چند نکته توجه شود:

1-ملاقات با حضرت ولی عصرگاهی در حالت عادی و گاهی درحالت اضطرار اتفاق افتاده است .مثلا گاهی ملاقاتها برای دستگیری وچاره جویی امام از کسی بوده است که در وضعیتی گرفتار شده اند ،اتفاق می افتد مثلا در راه خانه خدا مانده است یا راه را گم کرده است و امام ویا یکی از اصحابشان او را نجات داده اندکه اکثرا از این قبیل است و گاهی در حالت عادی به خاطر مقام معنوی یک شخص ،مورد توجه ویژه امام عصر بوده است و به حضورش شرفیاب می شده است .پس ادعای ملاقات از هر کسی قابل قبول نیست .

2-در طول مدت غیبت کبری افرادی با ادعاهای گوناگون در پی جمع کردن مردم و آب ونان بوده اند واین راه فبسیاری را به گمراهیی کشانده است با دعاهایی بی پایه واساس به مردم مژده دیدار می دهند .

3-ملاقات در صورتی ممکن است که خود امام زمان مصلحت در وقوع آن بدانند.

بنابراین هرگاه عاشقی دلسوخته با تلاش برای شرفیابی به محضرامام عصر ،برای او ملاقاتی حاصل نشود نباید نا امید و گرفتار یاس شود . و نباید این عدم دیدار را نشانه نبود لطف وعنایت امام زمان بداند چون خود شان فرمودند:

إِنَّا غَيْرُ مُهْمِلِينَ لِمُرَاعَاتِكُمْ وَ لَا نَاسِينَ لِذِكْرِكُمْ وَ لَوْ لَا ذَلِكَ لَنَزَلَ بِكُمُ اللَّأْوَاءُ وَ اصْطَلَمَكُمُ الْأَعْدَاءُ ( بحارالأنوار/53/ 174 )

ماشمارا فراموش نمی کنیم واز حال شما بی خبر نیستیم که اگر اینگونه بود بر شما بلا ها نازل می شدواعداء بر شمامسلط می شدند .همانگونه که کسی که به فیض حضور رسیده این دیدار نشانه ی این نیست که در تقواوفضیلت به کمال رسیده است.

نتیجه اینکه گرچه دیدن امام عصر و سخن گفتن با او سعادتی بس بزرگ است اما اماما ن ما وبه ویژه امام عصر از شیعیان نخواسته اند که در پی دیدارایشان باشند و برای رسیدن به این هدف چله نشینی ویا بیابان گردی کنندبلکه به شیعیان سفارش کرده اند که به یاد ایشان باشند وبرای فرجشان دعا کنند و خود شان در تنامهای که به اسحاق بن یعقوب می نویسند ، می فرمایند :

 وَ أَكْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِيلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِكَ فَرَجُكُم (بحارالأنوار/52 /92 )

جهت دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.

تمامی حقوق این سایت محفوظ می باشد.درج مطالب باذکر منبع بلامانع است
All rights are reserved.
راه اندازی، اجرا و بروزرسانی: توسعه اطلاعات سحرگاه (متين تايم) بهار 1392     Powered by: MatinTime (Development of Information) 2013