سه شنبه ٢١ آذر ١٣٩٦
فارسی : الفارسیه : Persianعربی : العربیه : Arabicانگلیسی : الانجلیزیه : English
آخرین مفالات
پاریس قربانی تکفیر
سید ابوالفضل حسینی
بررسی ریشه های ایدئولوژیک حوادث تروریستی پاریس
بعد از حوادث فرانسه بسیاری از تحلیلگران داخلی مثل همیشه، ریشه این حمله ها را صرفا از نگاه سیاسی مورد بررسی قرار دادند و حمایتهای غرب از این گروهها را دلیل رشد این گروهها و قوت گرفتن آنها دانستند. البته این تحلیل تا حدود زیادی صحیح و قابل قبول است اما آنچه در این زمان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و وظیفه ما است که آن را گوشزد کنیم، بررسی ریشه های ایدئولوژیک این حوادث است.
 ١٩:٣٤ - سه شنبه ٢٦ آبان ١٣٩٤ - نظرات : ٠متن کامل >>
هیس! دخترها فریاد نمی زنند
چ
بشارت به یک شهروند هزاره سوم
بوسیدن روی ماه
همرنگ جماعت!
از ماست که بر ماست
یادگیری شرطی
طهارت نفس و درک معارف قرآن
شرطی سازی کنشگر
ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
نظرسنجی
نظرسنجي غير فعال مي باشد
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 3183
 بازدید امروز : 131
 کل بازدید : 1090559
 زمان بازدید : 0/1404
مذهب تشیع
مذهب تشیع

 منبع : پايگاه علمي تحقيقاتي مغناطيس

 نويسنده : سيدحسين حسيني    ایمیل : meghnatis.ir@gmail.com

 نوشته شده در تاريخ : 1392/04/02   ( آخرين ويرايش : 1392/07/27 )

بسم الله الرّحمن الرّحیم

موضوع این نوشته حول قدمت مذهب تشیع است که منجر به اثبات حقانیت آن خواهد شد البته متکی به ادله عقلی و بدیهی که هر عقل سلیمی آن را پذیرا باشد .

در ابتدا از شما خواننده محترم تقاضا دارم که با صراحت خود ما را در صریح و بی پرده سخن گفتن یاری نمایید .

بیایید صریح باشیم و صریح سخن بگوییم ...

معتقدم قدمت مذهب تشیع بیشتر است از تمامی مذاهب اسلامی دیگر ، چرا که

1. اولاً دیگر مذاهب معتقدند رسول الله برای ادامه راه دین اسلام سرپرستی تعیین ننموده است و أمت رسول الله بعد از رحلت در سقیفه با إجماع خود برای اسلام سرپرستی تعیین نموده اند اما تشیع معتقد است که تعیین سرپرست برای دین اسلام توسط رسول الله و به دستور خداوند متعال صورت گرفته است.

2. ادله اهل تشیع عمدتاً مبتنی بر قرآن و سخنان رسول الله است به خلاف اهل تسنن که عمده ادله آنان اجماع مسلمین است که بعد از رحلت رسول الله بوجود آمده است و قبل از آن دلیلی بر خلافت أبوبکر ندارند .

با نگاهی به قرآن می بینیم که سراسر آن ، بیان سرگذشت أمم سابقه است و أمر به تدبر و درس گرفتن از آنها. با توجه به اینکه هیچ یک از مسلمین نمی پذیرند که قرآن خطا دارد ،خطا به معنای عام آن یعنی چه خطای لفظی و چه خطای معنوی و چه خطای مفهومی و ... ، لذا اگر فرض نماییم اختلاف بین علی بن ابیطالب و أبوبکر بعد از رحلت رسول اکرم به عنوان یک مشکل بوجود آمده است لذا به حکم قرآن باید با بررسی گذشته برای حل این مشکل اقدام می شد و نیز بشود ، نه اینکه به اجماع تمسک کنیم ، چرا که در سراسر قرآن سرگذشتی از نیکان و بدان نیامده است مگر این که حق با أقلیت بوده است ، از داستان حضرات نوح گرفته تا موسی و عیسی و یعقوب و فرزندانش و ابراهیم حنیف و أیوب و ... و در نهایت رسول الله ،که مثلاً در دوران این بزرگوار می بینیم که به جز افرادی انگشت شمار که حنیف و یکتا پرست بودند همگی مشرک و خرافه پرست بودند . اگر قرار به رجوع به قرآن باشد ، برای حل این مشکل به این مهمی ، اجماع، حجت ندارد .

اگر ما راه حق را و صراط مستقیم را یکی بدانیم به طوری که در مقابل آن بی نهایت راه غیر حق وجود دارد لذا حتی در امت رسول الله هم باید تصور کرد که همین روش جاری باشد .اگر چه در مرتبه ای ضعیف تر از تقابل کفر و اسلام باشد .

آیا می توان تصور کرد که هرکس شهادتین را به زبان آورد ، دیگر در صراط حق است و بس ؟

یقیناً جواب منفی است چرا که با این وجود فلسفه حدود و تعزیرات که نص قرآن است بی فایده است.

خُب ، حالا که بین علی بن ابیطالب و أبوبکر برای سرپرستی دین اسلام اختلاف کرده اند! آیا اجماع به کار می آید؟ آن هم چه اجماعی؟ اجماع از بین کسانی که ممکن است خطا و اشتباهاتی در خفا و یا در عیان داشته باشند؟ چه معلوم شاید حالا هم در حال اشتباه باشند ، آن هم در مهم ترین و سرنوشت ساز ترین مسئله در اسلام ...! کما اینکه در أمم سابقه هم به تصریح قرآن اکثریت در امور و اعتقادات اشتباه ، اجماع داشته اند ؟!!!

 

 برای دانلود فایل الکترونیکی مقاله(پی دی اف) به صفحه آخرمراجعه فرمایید.

<< آخرین صفحه   1 2   اولین صفحه >>
تمامی حقوق این سایت محفوظ می باشد.درج مطالب باذکر منبع بلامانع است
All rights are reserved.
راه اندازی، اجرا و بروزرسانی: توسعه اطلاعات سحرگاه (متين تايم) بهار 1392     Powered by: MatinTime (Development of Information) 2013