چهارشنبه ٢٦ مهر ١٣٩٦
فارسی : الفارسیه : Persianعربی : العربیه : Arabicانگلیسی : الانجلیزیه : English
آخرین مفالات
پاریس قربانی تکفیر
سید ابوالفضل حسینی
بررسی ریشه های ایدئولوژیک حوادث تروریستی پاریس
بعد از حوادث فرانسه بسیاری از تحلیلگران داخلی مثل همیشه، ریشه این حمله ها را صرفا از نگاه سیاسی مورد بررسی قرار دادند و حمایتهای غرب از این گروهها را دلیل رشد این گروهها و قوت گرفتن آنها دانستند. البته این تحلیل تا حدود زیادی صحیح و قابل قبول است اما آنچه در این زمان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و وظیفه ما است که آن را گوشزد کنیم، بررسی ریشه های ایدئولوژیک این حوادث است.
 ١٩:٣٤ - سه شنبه ٢٦ آبان ١٣٩٤ - نظرات : ٠متن کامل >>
هیس! دخترها فریاد نمی زنند
چ
بشارت به یک شهروند هزاره سوم
بوسیدن روی ماه
همرنگ جماعت!
از ماست که بر ماست
یادگیری شرطی
طهارت نفس و درک معارف قرآن
شرطی سازی کنشگر
ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
نظرسنجی
نظرسنجي غير فعال مي باشد
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 3153
 بازدید امروز : 478
 کل بازدید : 1039139
 زمان بازدید : 0/1250
تعالیم
تعالیم

 منبع : پايگاه علمي تحقيقاتي مغناطيس

 نويسنده : سيدحسين حسيني    ایمیل : meghnatis.ir@gmail.com

 نوشته شده در تاريخ : 1392/04/02   ( آخرين ويرايش : 1392/07/27 )

بسم الله الرّحمن الرّحیم

در بهاییت مطالبی مطرح است که از آنها به تعالیم تعبیر می کنند . آنان این تعالیم را نقطه قوت و سبب برتری خود بر سایر ادیان الهی قلمداد می کنند !! از آن شگفت انگیزتر که یک بهایی نسبت به پیدایش آیین خود و پژوهش در مورد آن بی توجهی کرده ، بهایی بودن خویش را مدیون این تعالیم می داند !!!  

منشأ پیدایش این تعالیم  

عبد البها در سفری که به اروپا و امریکا داشت با فرهنگ و اندیشه های جدیدی آشنا شد . اثر آن اندیشه ها این بود که اصولی را برای بهاییت پایه ریزی کند و آنها را تعالیم بنامسد .

معرفی تعالیم و نقد کلی آنها

1-     تحری حقیقت

2-     وحدت عالم انسانی

3-     وحدت اساس ادیان

4-     تطابق دین با علم و عقل

5-     دین سبب الفت و محبت

6-     تعصبات هادم بنیان انسانی

7-     وحدت لسان و خط

8-     تساوی حقوق رجال و نساء

9-     تعلیم و تربیت عمومی اجباری

10- تشکیل بیت العدل اعظم

11- تعدیل معیشت عمومی

12- عالم محتاج نفثات روح القدس

 نقد

1- پاره ای از این موارد تکراریند مانند : تعلیم 1 ( تحری حقیقت ) و 6 ( تعصبات هادم بنیان انسانی ) . تعلیم 2 ( وحدت عالم انسانی ) و 5 ( دین سبب الفت و محبت ) .

2- بعضی دیگر تعلیم نیست مانند : تعلیم 10 ( تشکیل بیت العدل اعظم ) ، بیت العدل یک سازمان داخلی است ، چه پیامی می تواند برای بشر داشته باشد ؟  تنها برای جامعه بهاییت مفید است .

3- برخی از اینها فقط خبر است نه پیامی نو مانند : تعلیم 3 ( وحدت اساس ادیان ) و 12 ( عالم محتاج نفثات روح القدس ) .

 

 برای دانلود فایل الکترونیکی مقاله(پی دی اف) به صفحه آخرمراجعه فرمایید.

 

<< آخرین صفحه   1 2   اولین صفحه >>
تمامی حقوق این سایت محفوظ می باشد.درج مطالب باذکر منبع بلامانع است
All rights are reserved.
راه اندازی، اجرا و بروزرسانی: توسعه اطلاعات سحرگاه (متين تايم) بهار 1392     Powered by: MatinTime (Development of Information) 2013