سه شنبه ٢١ آذر ١٣٩٦
فارسی : الفارسیه : Persianعربی : العربیه : Arabicانگلیسی : الانجلیزیه : English
آخرین مفالات
پاریس قربانی تکفیر
سید ابوالفضل حسینی
بررسی ریشه های ایدئولوژیک حوادث تروریستی پاریس
بعد از حوادث فرانسه بسیاری از تحلیلگران داخلی مثل همیشه، ریشه این حمله ها را صرفا از نگاه سیاسی مورد بررسی قرار دادند و حمایتهای غرب از این گروهها را دلیل رشد این گروهها و قوت گرفتن آنها دانستند. البته این تحلیل تا حدود زیادی صحیح و قابل قبول است اما آنچه در این زمان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و وظیفه ما است که آن را گوشزد کنیم، بررسی ریشه های ایدئولوژیک این حوادث است.
 ١٩:٣٤ - سه شنبه ٢٦ آبان ١٣٩٤ - نظرات : ٠متن کامل >>
هیس! دخترها فریاد نمی زنند
چ
بشارت به یک شهروند هزاره سوم
بوسیدن روی ماه
همرنگ جماعت!
از ماست که بر ماست
یادگیری شرطی
طهارت نفس و درک معارف قرآن
شرطی سازی کنشگر
ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
نظرسنجی
نظرسنجي غير فعال مي باشد
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 3361
 بازدید امروز : 208
 کل بازدید : 1090636
 زمان بازدید : 0/1094
کعبه ی اولیا
کعبه ی اولیا

 منبع : پایگاه علمی تحقیقاتی مغناطیس

 نويسنده : میرزا مصطفی دهقانی    ایمیل : amirzamostafa@yahoo.com

 نوشته شده در تاريخ : 1392/04/02   ( آخرين ويرايش : 1392/07/27 )

بسم الله الرّحمن الرّحیم

باب دوم :

خب لاجرم قدم ها بر داشته می شوند یکی عقب دیگری تا جایی که برداشته شدن پرده ها { حتّی نورانی ) به چشم برسد نه این که بخورد .

البتّه معلوم است که معشوق , خود در همه جا مشتاق تر و پیش قدم در بدرقه است و لکن اگر در , بی موقع باز شود صدای صد خام از حنجره ی کار در آید !! پس این را قشنگ بفهم تا طالب خالص صابر باشی و بمانی .

من با دیگران فرق می کنم می خواهم کامل ترین باشم ( یعنی خیلی خوب که اگر بشود با خیلی زود هم ضرب شود امر آسان می شود ) .

بنابراین ؛ شاید دیر نقاب از چهره ی معشوقم برداشته شود امّا صبر بر آتش فراق عرصه را بعضاٌ خیلی دشوار و تنگ می نماید .

 آه !!  ز عشق تا به صبوری هزارها فرسنگ است .

و این به مانند این باشد که می خواهی به آب برسی و لیکن هر وقت وقتش برسد به آب می رسی یعنی خستگی و نومیدی ,محل إعرابی ندارد چه رسد نقطه و مفهوم !

امّا زمانی که جوشش و فوران کرد کوه سرسپردگی , ذوب و روان شده همه ی زرق و برق های میان راه که قبلاً شستشو داده شده بود را معدوم می کند و آدم فلج گشته را تا فلک ها اوج پرواز می دهد چرا که خود او را میخواهد به خاطر همین در طلب , عزّت نگه می دارد .

اسم اعظم را استقامت  سالک می سازد و هم تعمیر می کند و آن وقت , لایق اسرار ربوبی می شود تا در یک منزلی دل که به هم رسیده تا ملکه ی ابدی شود .

به راستی نوای خاصّ بال گشودن فرشته های این کعبه به گوش طنین انداز می گردد .

به  به !!!

 آیه ی 30 سوره ی فصّلت بین ترجمه و تفسیر است .

اکنون جنون , آدمی را آن چنان سر در چاک گریبان فرو انداخته که از عالمیان هم به طور کلّی دور افتاده است .

آری مرحله ای ست که ذرّه ذرّه ی وجود در میدان امتحانات قمار سخت عشق برتر , گذاخته و دارد به رنگ معشوق یا محبوب در می آید .

هاتفی بانگ بی موسم می زند . بلا فاصله در شراشر ذهن درون , تلاطمی از طغیان متعلّقات روح قیام می کنند ....

نعره ای رجز مانند می گویم تا عجولانش بشنوند : که ای اهل دیار نوبت کمّل هم رسید وارد گود شدن و نمایش عبد مولا را تماشا بنگرید امّا کسی نیست تا معنای شوق را زنده ببیند .

 

 برای دانلود فایل الکترونیکی مقاله(پی دی اف) به صفحه آخرمراجعه فرمایید.

<< آخرین صفحه   1 2   اولین صفحه >>
تمامی حقوق این سایت محفوظ می باشد.درج مطالب باذکر منبع بلامانع است
All rights are reserved.
راه اندازی، اجرا و بروزرسانی: توسعه اطلاعات سحرگاه (متين تايم) بهار 1392     Powered by: MatinTime (Development of Information) 2013