چهارشنبه ٢٦ مهر ١٣٩٦
فارسی : الفارسیه : Persianعربی : العربیه : Arabicانگلیسی : الانجلیزیه : English
آخرین مفالات
پاریس قربانی تکفیر
سید ابوالفضل حسینی
بررسی ریشه های ایدئولوژیک حوادث تروریستی پاریس
بعد از حوادث فرانسه بسیاری از تحلیلگران داخلی مثل همیشه، ریشه این حمله ها را صرفا از نگاه سیاسی مورد بررسی قرار دادند و حمایتهای غرب از این گروهها را دلیل رشد این گروهها و قوت گرفتن آنها دانستند. البته این تحلیل تا حدود زیادی صحیح و قابل قبول است اما آنچه در این زمان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و وظیفه ما است که آن را گوشزد کنیم، بررسی ریشه های ایدئولوژیک این حوادث است.
 ١٩:٣٤ - سه شنبه ٢٦ آبان ١٣٩٤ - نظرات : ٠متن کامل >>
هیس! دخترها فریاد نمی زنند
چ
بشارت به یک شهروند هزاره سوم
بوسیدن روی ماه
همرنگ جماعت!
از ماست که بر ماست
یادگیری شرطی
طهارت نفس و درک معارف قرآن
شرطی سازی کنشگر
ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
نظرسنجی
نظرسنجي غير فعال مي باشد
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 2234
 بازدید امروز : 486
 کل بازدید : 1039147
 زمان بازدید : 0/1250
داشتن یا نداشتن
داشتن یا نداشتن مساله این است!

 منبع : پايگاه علمي تحقيقاتي مغناطيس

 نويسنده : نفیسه مقیسه    ایمیل : hamdel87@yahoo.com

 نوشته شده در تاريخ : 1392/07/13   ( آخرين ويرايش : 1392/07/27 )

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 

داشتن یا نداشتن مساله این است!

دنياي امروز دنياي ارتباطات ناميده مي‌شود با گسترش رسانه‌هاي همگاني از جمله راديو، تلويزيون و اخيراً اينترنت و... اطلاعات زيادي در اختيار مردم قرار مي‌گيرد به‌طوري كه بعضا باعث ايجاد بحران اطلاعات مي‌شود.

منظور از بحران اطلاعات هجوم بي وقفه اطلاعاتي است كه متاسفانه دروني نشده برخلاف گذشته به مهارت تبديل نمي‌شود. مهارت به معني استفاده ماهرانه و توانمندانه از دانش است.

شايد زماني كه مهارتها به زمينه‌هاي خاص يا موارد تخصصي مربوط مي‌شود فقدان آنها آسيب چنداني به زندگي شخصي يا جامعه وارد نكند براي مثال اگر كسي فاقد مهارت رانندگي باشد يا نتواند غذاي خاصي را طبخ كند، زندگي روزمره وي مختلف نخواهد شد.

اما هنگامي كه صحبت از فشارهاي رواني روزمره و بحران‌هاي زندگي اجتماعي به ميان مي‌آيد نقص مهارت‌هاي مقابله‌اي سازگارانه يا تاخير در انتخاب مناسب‌ترين راه‌حل به آسيب‌هاي جبران‌ناپذيري منجر مي گردد.

براي مثال همه ما در كارهاي روزانه شاهد انزوا و تنهايي ناشي از رفتار غير جرات‌مندانه لطمه‌هاي شديد ناشي از عدم كنترل خشم و يا بحران‌هاي ناشي از نداشتن دوست يا عوارض حاصل از دوستي‌هاي نامناسب بوده ايم. شايد در دهه‌هاي گذشته به دليل ساده‌تر بودن و پيش‌بيني‌پذير بودن زندگي اجتماعي (كارآمدي الگوپذيري از والدين و حتي نسل‌هاي قبل تر از آن) اين مهارت‌ها به سادگي در طي رشد آموخته‌شده و نيازي به آموزش مستقيم آنها احساس نمي‌شد. اما امروزه آموزش مستقيم مهارت‌هاي زندگي به‌عنوان بخش مهم و كليدي در جامعه‌پذيري افراد در سراسر دنيا مطرح است.

 

جهت دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.

تمامی حقوق این سایت محفوظ می باشد.درج مطالب باذکر منبع بلامانع است
All rights are reserved.
راه اندازی، اجرا و بروزرسانی: توسعه اطلاعات سحرگاه (متين تايم) بهار 1392     Powered by: MatinTime (Development of Information) 2013