چهارشنبه ٢٦ مهر ١٣٩٦
فارسی : الفارسیه : Persianعربی : العربیه : Arabicانگلیسی : الانجلیزیه : English
آخرین مفالات
پاریس قربانی تکفیر
سید ابوالفضل حسینی
بررسی ریشه های ایدئولوژیک حوادث تروریستی پاریس
بعد از حوادث فرانسه بسیاری از تحلیلگران داخلی مثل همیشه، ریشه این حمله ها را صرفا از نگاه سیاسی مورد بررسی قرار دادند و حمایتهای غرب از این گروهها را دلیل رشد این گروهها و قوت گرفتن آنها دانستند. البته این تحلیل تا حدود زیادی صحیح و قابل قبول است اما آنچه در این زمان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و وظیفه ما است که آن را گوشزد کنیم، بررسی ریشه های ایدئولوژیک این حوادث است.
 ١٩:٣٤ - سه شنبه ٢٦ آبان ١٣٩٤ - نظرات : ٠متن کامل >>
هیس! دخترها فریاد نمی زنند
چ
بشارت به یک شهروند هزاره سوم
بوسیدن روی ماه
همرنگ جماعت!
از ماست که بر ماست
یادگیری شرطی
طهارت نفس و درک معارف قرآن
شرطی سازی کنشگر
ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
نظرسنجی
نظرسنجي غير فعال مي باشد
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 3361
 بازدید امروز : 456
 کل بازدید : 1039117
 زمان بازدید : 0/1724
مهارت‌هاي اصلي زندگي
مهارت‌هاي اصلي زندگي

 منبع : پايگاه علمي تحقيقاتي مغناطيس

 نويسنده : نفیسه مقیسه    ایمیل : hamdel87@yahoo.com

 نوشته شده در تاريخ : 1392/07/13   ( آخرين ويرايش : 1392/07/27 )

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 

مهارت‌هاي اصلي زندگي

كارشناسان مهارت‌هاي زندگي را در چندين سطح دسته بندي مي كنند:

  • سطح اول: مهارت‌هاي پايه اي و اساسي روان شناختي و اجتماعي هستند. اين مهارت‌ها به شدت متاثر از فرهنگ و ارزش هاي اجتماعي هستند نظير خودآگاهي و همدلي
  • سطح دوم: مهارت‌هايي هستند كه تنها در شرايط خاص مورد استفاده قرار مي گيرند نظير مذاكره، رفتار جرات مندانه و حل تعارض
  • سطح سوم: مهارت هاي زندگي كاربردي هستند نظير امتناع از سوء مصرف مواد

اين مهارت‌ها عبارتند از:

1. مهارت تصميم گيري: در اين مهارت افراد مي آموزند كه تصميم گيري چيست و چه اهميتي دارد آنها همچنين با انواع تصميم گيري آشنا شده مراحل يك تصميم گيري را گام به گام تمرين مي كنند.

دانشجويان همچنين با رابطه موجود ميان تصميم گيري و ساير مهارت‌هاي زندگي از يك سو و رابطه تصميم گيري با پيشگيري اوليه در بهداشت رواني از سوي ديگر آشنا مي شوند.

2. مهارت حل مسئله: اين مهارت عبارت است از تعريف دقيق مشكلي كه فرد با آن روبرو است شناسايي و بررسي راه‌حل‌هاي موجود و برگزيدن و اجراي راه‌حل مناسب و ارزيابي فرآيند حل مسئله به‌طوري كه فرد دچار دغدغه و اضطراب نشود و از راه هاي غير سالم براي حل مشكلات خويش استفاده نكند.

3. مهارت تفكر خلاق: توانايي تفكر خلاق يك مهارت سازنده و پايه براي نيل به ساير مهارت هاي مرتبط با انديشيدن است. در اين مهارت افراد فرا‌مي‌گيرند كه به شيوه‌هاي متفاوت بيانديشند و از تجربه‌هاي متعارف و معمولي خويش فراتر رفته راه‌حل هايي را خلق نمايند كه خاص و ويژه خودشان است.

4. مهارت تفكر نقاد: اين مهارت عبارتست از توانايي تحليل عيني اطلاعات موجود با توجه به تجارب شخصي و شناسايي آثار نفوذي ارزش هاي اجتماعي، همسانان و رسانه هاي گروهي بر رفتار فردي

 

 

<< آخرین صفحه   1 2   اولین صفحه >>
تمامی حقوق این سایت محفوظ می باشد.درج مطالب باذکر منبع بلامانع است
All rights are reserved.
راه اندازی، اجرا و بروزرسانی: توسعه اطلاعات سحرگاه (متين تايم) بهار 1392     Powered by: MatinTime (Development of Information) 2013