سه شنبه ٢٥ مهر ١٣٩٦
فارسی : الفارسیه : Persianعربی : العربیه : Arabicانگلیسی : الانجلیزیه : English
آخرین مفالات
پاریس قربانی تکفیر
سید ابوالفضل حسینی
بررسی ریشه های ایدئولوژیک حوادث تروریستی پاریس
بعد از حوادث فرانسه بسیاری از تحلیلگران داخلی مثل همیشه، ریشه این حمله ها را صرفا از نگاه سیاسی مورد بررسی قرار دادند و حمایتهای غرب از این گروهها را دلیل رشد این گروهها و قوت گرفتن آنها دانستند. البته این تحلیل تا حدود زیادی صحیح و قابل قبول است اما آنچه در این زمان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و وظیفه ما است که آن را گوشزد کنیم، بررسی ریشه های ایدئولوژیک این حوادث است.
 ١٩:٣٤ - سه شنبه ٢٦ آبان ١٣٩٤ - نظرات : ٠متن کامل >>
هیس! دخترها فریاد نمی زنند
چ
بشارت به یک شهروند هزاره سوم
بوسیدن روی ماه
همرنگ جماعت!
از ماست که بر ماست
یادگیری شرطی
طهارت نفس و درک معارف قرآن
شرطی سازی کنشگر
ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
نظرسنجی
نظرسنجي غير فعال مي باشد
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 2813
 بازدید امروز : 971
 کل بازدید : 1038565
 زمان بازدید : 0/1250
نردبان مهارت
نردبان مهارت

 منبع : پايگاه علمي تحقيقاتي مغناطيس

 نويسنده : نفیسه مقیسه    ایمیل : hamdel87@yahoo.com

 نوشته شده در تاريخ : 1392/07/13   ( آخرين ويرايش : 1392/07/27 )

یسم الله الرّحمن الرّحیم

 

نردبان مهارت

برای آنکه مهارت‌های زندگی را فرا گیریم باید از راهکارهای زیر استفاده کنیم:

1. يادگيري و كسب اطلاعات و دانش

بدين معنا كه ما دريابيم، آموزش، پديده‌اي مادام‌العمر و مستمر است و مي‌بايست هميشه خود را براي آموختن راهكارهاي مناسب براي سازگاري با ناملايمات زندگي مهيا سازيم و آماده‌ي تغيير باشيم، زيرا در غير اين صورت ممكن است به آموخته‌هاي قبلي و غلط خود بچسبيم و آنها را در حلقه‌اي معيوب تكرار و تكرار كنيم.

در خانواده‌هاي سالم، هميشه تغييري كه والدين مي‌خواهند در فرزندان خود ايجاد كنند، در خودشان ايجاد مي‌كنند و اين حاصل نمي‌شود مگر با آموزش، آن هم از نوع علمي و تجربي آن.

 2. ياد بگيريم كه به كار بنديم

هدف از اين عبارت آن است كه، ما تا نتوانستيم آنچه را كه آموخته‌ايم به كاربنديم، تفاوتي با فردي كه فاقد اين دانش است نخواهيم داشت. به عبارت ساده‌تر هدف از آموزش، كسب اطلاعات و به كار بستن آن اطلاعات در صحنه زندگي است. تجربه نشان مي‌دهد كه بين سه بعد مهم شخصيت يعني سطح آگاهي، نگرش و رفتار، رابطه هاي زير برقرار است:

سطح آگاهي ما وسيع‌تر از آن چيزي است كه در رفتارمان تظاهر مي‌يابد. براي مثال بسياري از افرادي كه سيگار مي‌كشند به مضرات و آسيب‌هاي ناشي از آن آگاهند- چه بسا بيشتر از يك فرد غيرسيگاري- ولي واقعيت آن است كه اين آگاهي نتوانسته به رفتار تبديل شود و از طرفي هميشه ما نسبت به آنچه كه مي‌دانيم و از آن آگاهي داريم، الزاما نگرشي مثبت و يا منفي نداريم.

براي مثال ممكن است بسياري از ما بدانيم كه رشته كوه آلپ در اروپا در طول سال هميشه پوشيده از برف است، اما اين آگاهي منجر به نگرش مثبت و يا حتي منفي در ما نگردد. يادگيري براي ما به كار بستن آنچه كه مي‌دانيم به عنوان هدف دوم آموزش همه جانبه، بر آن است تا اين دانايي و اطلاعات را تبديل به رفتار كند.

 3. ياد بگيريم تا بهتر زندگي كنيم

اين مقوله بيشتر به افزايش كيفيت زندگي و چگونگي بهره‌برداري از امكانات آن اشاره دارد. مهارت لازم براي داشتن زندگي بهتر، گستره‌ي وسيعي از چگونگي صرف غذا و درك مواد سالم و ناسالم خوراكي گرفته تا برنامه‌هاي مفيد براي اوقات فراغت و صرف وقت كافي در كنار اعضاي خانواده را شامل مي‌شود. در خلال كار باليني در كلينيك‌هاي مشاوره، بارها و بارها شاهد اين قبيل پدران بوده‌ايم كه علي‌رغم زحمت و تلاش بي‌وقفه‌شان براي زندگي خانوادگي، از جايگاه مطمئني در قلب و عواطف اعضاي خانواده برخوردار نبوده‌اند.  

 

<< آخرین صفحه   1 2   اولین صفحه >>
تمامی حقوق این سایت محفوظ می باشد.درج مطالب باذکر منبع بلامانع است
All rights are reserved.
راه اندازی، اجرا و بروزرسانی: توسعه اطلاعات سحرگاه (متين تايم) بهار 1392     Powered by: MatinTime (Development of Information) 2013