چهارشنبه ٢٦ مهر ١٣٩٦
فارسی : الفارسیه : Persianعربی : العربیه : Arabicانگلیسی : الانجلیزیه : English
آخرین مفالات
پاریس قربانی تکفیر
سید ابوالفضل حسینی
بررسی ریشه های ایدئولوژیک حوادث تروریستی پاریس
بعد از حوادث فرانسه بسیاری از تحلیلگران داخلی مثل همیشه، ریشه این حمله ها را صرفا از نگاه سیاسی مورد بررسی قرار دادند و حمایتهای غرب از این گروهها را دلیل رشد این گروهها و قوت گرفتن آنها دانستند. البته این تحلیل تا حدود زیادی صحیح و قابل قبول است اما آنچه در این زمان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و وظیفه ما است که آن را گوشزد کنیم، بررسی ریشه های ایدئولوژیک این حوادث است.
 ١٩:٣٤ - سه شنبه ٢٦ آبان ١٣٩٤ - نظرات : ٠متن کامل >>
هیس! دخترها فریاد نمی زنند
چ
بشارت به یک شهروند هزاره سوم
بوسیدن روی ماه
همرنگ جماعت!
از ماست که بر ماست
یادگیری شرطی
طهارت نفس و درک معارف قرآن
شرطی سازی کنشگر
ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
نظرسنجی
نظرسنجي غير فعال مي باشد
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 2435
 بازدید امروز : 473
 کل بازدید : 1039134
 زمان بازدید : 0/1250
تاثیر تلویزیون بر یادگیری
تاثیر تلویزیون بر یادگیری

 منبع : سایت علمی تحقیقاتی مغناطیس

 نويسنده : محمد دادسرشت طهرانی    ایمیل : hamdel85@yahoo.com

 نوشته شده در تاريخ : 1392/09/22   ( آخرين ويرايش : 1392/09/22 )

بسم الله الرّحمن الرّحیم

تاثیر تلویزیون بر یادگیری

تلویزیون حتی برای نوزادان و کودکان خردسال، در رشد یادگیری مشاهده‏ای، حائز اهمیت است. از آغاز سه سالگی نقش تلویزیون در رشد مهارت‏های اجتماعی و شناختی اهمیت بیشتری دارد (سقای‏ بی‏ ریا و همکاران، ج2، ص: 567). از طرفی اکثر رفتارهای آدمی حاصل یادگیری است (دیز و هالی، 1358، ص:1). و از آنجایی که کودکان بسیار از اموری را می‏ آموزند که در بزرگسالی آنان بسیار موثر است و شخصیت آنان را تحت ثاثیر قرار می‏ دهد بررسی عوامل موثر بر یادگیری بسیار مهم است.

باید توجه داشت اغلب یادگیری کودک از تلویزیون اتفاقی است. یادگیری‏هایی که به هنگام تماشای تلویزیون با هدف سرگرمی صورت می‏گیرد، بیننده بی آنکه در پی کسب معلوماتی باشد، مطالب یا اطلاعاتی را خود بخود می‏آموزد. در عمل، کودک همیشه به منظور سرگرمی از تلویزیون استفاده می‏کند. بی شک کودک با رسانه‏های جمعی به عنوان محمل‏هایی برای تفریح آشنا می‏شود تا برایش قصه بگویند، او را بخندانند و یا مجری یا بازیگر مورد علاقه‏اش را نشان بدهند. مراجعه هدفمند به رسانه‏ها برای کسب اطلاعات مفید کاری است که عمدتا در مدارس آموخته می‏شود (شرام و همکاران، 1377، ص: 118).

البته باید توجه داشت یادگیری اتفاقی کودک بستگی دارد به استعداد یادگیری او، نیازهای وی در آن لحظه و آنچه که او به آن توجه می‏کند. توانایی یادگیری اغلب بستگی به هوش دارد و در واقع یکی از راه‏های سنجش هوش به شمار می‏رود. کودکان با هوش از تلویزیون بیشتر یاد می‏گیرند. در واقع در شرایط مساوی، کودکان باهوش در کلیه تجربههای یادگیری بیش از کودکان کم‏هوش‏تر چیز یاد می‏گیرند و در رده بالای هر نوع معیاری که نشانگر میزان یادگیری از طریق تماشای تلویزیون باشد قرار می‏ گیرند (همان ص: 119)

 

فایل PDF این مقاله را از اینجا دانلود بفرمایید

 

امتیازدهی
تمامی حقوق این سایت محفوظ می باشد.درج مطالب باذکر منبع بلامانع است
All rights are reserved.
راه اندازی، اجرا و بروزرسانی: توسعه اطلاعات سحرگاه (متين تايم) بهار 1392     Powered by: MatinTime (Development of Information) 2013