سه شنبه ٢١ آذر ١٣٩٦
فارسی : الفارسیه : Persianعربی : العربیه : Arabicانگلیسی : الانجلیزیه : English
آخرین مفالات
پاریس قربانی تکفیر
سید ابوالفضل حسینی
بررسی ریشه های ایدئولوژیک حوادث تروریستی پاریس
بعد از حوادث فرانسه بسیاری از تحلیلگران داخلی مثل همیشه، ریشه این حمله ها را صرفا از نگاه سیاسی مورد بررسی قرار دادند و حمایتهای غرب از این گروهها را دلیل رشد این گروهها و قوت گرفتن آنها دانستند. البته این تحلیل تا حدود زیادی صحیح و قابل قبول است اما آنچه در این زمان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و وظیفه ما است که آن را گوشزد کنیم، بررسی ریشه های ایدئولوژیک این حوادث است.
 ١٩:٣٤ - سه شنبه ٢٦ آبان ١٣٩٤ - نظرات : ٠متن کامل >>
هیس! دخترها فریاد نمی زنند
چ
بشارت به یک شهروند هزاره سوم
بوسیدن روی ماه
همرنگ جماعت!
از ماست که بر ماست
یادگیری شرطی
طهارت نفس و درک معارف قرآن
شرطی سازی کنشگر
ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
نظرسنجی
نظرسنجي غير فعال مي باشد
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 1952
 بازدید امروز : 219
 کل بازدید : 1090647
 زمان بازدید : 0/1250
درد سر والدین
درد سر والدین

 منبع : سایت علمی تحقیقاتی مغناطیس

 نويسنده : محمد دادسرشت طهرانی    ایمیل : hamdel85@yahoo.com

 نوشته شده در تاريخ : 1392/09/29   ( آخرين ويرايش : 1392/09/29 )

بسم الله الرّحمن الرّحیم

دردسر والدین (نکاتی در مورد کودک و تلویزیون)

با فراگیری تلویزیون در خانه ها، سوالی که امروز ه ذهن والدین را درگیر خود نموده است، چگونگی کنترل و یا کم کردن تاثیر تلویزیون بر کودکان است. نکات زیر در پاسخ این سوال ارائه می شود:

     1- برای تلویزیون دیدن محدودیت داشته باشیم یعنی والدین باید دیدن برنامه‏ های خشونت‏ آمیز، دلهره‏ آور و هراسناک را که موجب بروز اختلالت روانی در کودک می شود را کنترل کنند و تا جایی که امکان دارد مانع مشاهده آنها شوند.

2-     برای تلوزیون دیدن زمان تعیین کنیم یعنی با توجه به اثرات مخربی تماشای زیاد تلویزیون، زمان تلویزیون دیدن کودک را روزانه حداکثر دو ساعت قرار دهیم.

3-     محرک‏هایی که در تلوزیون به نمایش در می آید در صورتی تاثیر فراوانی دارد که مستمرا کودک با آنها در ارتباط باشد پس باید از استمرار محرک‏های دیداری-شنیداری تلویزیون جلوگیری کنیم.

4-     با هم ببینیم. همراه کودکمان به تماشای برنامه‏های مخصوص کودکان بپردازیم تا برنامه ها را رصد کنیم

5-     با کودکانمان هنگام دیدن برنامه های تلویزیونی صحبت کنیم و در مورد محتوایی که کودک تماشا نموده است مانند اهداف پیام‏های تجاری، اهداف برنامه‏های کودک، پویانمایی‏ها و ... و ارزیابی آنها با لحن های گوناگون همچون لحن طنزگونه و ... سخن بگوییم.

6-     سعی کنیم آموزش‏های مثبت تلویزیون را در خانه به صورت تمرین پیگیری کنیم تا کودک در مقابل تلیزیون فعال باشد.

7-     می‏توان با پخش برنامه‏های ویدیویی مناسب توسط دستگاه های خانگی، تماشای این برنامه‏ها را جایگزین برنامه‏های نامناسب و یا نامتناسب با فزرزندان کنیم.

8-     اجازه بدهیم کودک، هیجاناتی را که از تلویزیون دریافت نموده است تخلیه کند. مثلا بعد از دیدن کاتون فوتبالیست ها با او ورزش کنیم.

9-     اوقات فراغت کودکمان را به تناسب، بین اموری همچون دیدن تلویزیون، بازی فکری، ورزش و استفاده از محیط بازی همچون پارک تقسیم کنیم.

10- کودکان باید فقط برنامه‏های مقطع سنی خود را ببینند و حتی الامکان از دیدن برنامه‏های بزرگسالان پرهیز کنند پس برای آنها این موضوع را توضیح دهیم و براین مساله ثابت قدم باشیم.

11- مجریان و عواملی همچون عروسک‏گردان در برنامه‏های خردسالان باید شمرده سخن بگویند و از استفاده لغات سخت و یا سرعت گفتار پرهیز کنند بنابراین اگر برنامه ای این موضوع را رغایت نمی کند بهتر است که ما با تکرار کلمات کم کاری آنها را جبران کنیم

12- برای کودکمان توضیح دهیم که ساعت تلویزیون دیدن بزرگترها و کودکان متفاوت است پس نمی شود که همیشه در کنار ما تلویزیون ببیند.

13- در مورد برنامه های تلویزیونی کودک با همسرمان نیز گفتگو کنیم .

 

 

فایل PDF این مقاله را از اینجا دانلود فرمایید

امتیازدهی
تمامی حقوق این سایت محفوظ می باشد.درج مطالب باذکر منبع بلامانع است
All rights are reserved.
راه اندازی، اجرا و بروزرسانی: توسعه اطلاعات سحرگاه (متين تايم) بهار 1392     Powered by: MatinTime (Development of Information) 2013